'We moeten kinderen als sterke individuen zien en hen bieden waar ze aan toe zijn.'
Tim Veldhuis
Eigenlijk heb ik school altijd als iets vervelends ervaren, iets wat moest. Ik had wel het geluk dat het me redelijk af ging. Als in, met zo min mogelijk inspanning toch een 'voldoende' resultaat behalen. Deze tactiek werkte erg goed op de middelbare school. Helaas tijdens het studeren niet meer. Opeens moest ik zelf gaan bedenken wat ik nou écht interessant vond. Vanaf dat moment ben ik mijzelf ook beter gaan leren kennen. Tijdens mijn bachelor Social Work vond ik hier steeds meer mijn eigen weg in en ontdekte ik de kracht van onderwijs. Hoe kan iets dat zo belangrijk is, zo demotiverend zijn? Ik snapte er niks van. Daarom ben ik de PABO gaan doen, ik wilde meer over onderwijs weten. Na het afstuderen had ik toch het gevoel dat wat ik had geleerd en had ervaren nog niet is wat ik zoek in onderwijs.
Na mijn ervaring als coach op een Agora-school (PO), vaste leerkracht in het reguliere basisonderwijs en jaren projectmatig werken binnen het basis- en voortgezet onderwijs kreeg ik steeds beter een beeld van hoe ik onderwijs voor me zie. We moeten kinderen als sterke individuen zien en hen bieden waar ze aan toe zijn: Keuzes geven, verantwoording geven, laten zien waaróm iets belangrijk is en hen daarbij zo veel mogelijk ondersteunen vanuit een positieve gedachte.
Samen met Rose droom ik al jaren over een ander onderwijssysteem, iets van nu, iets waar kinderen echt geluk uit kunnen halen en ze leren vanuit motivatie. Samen maken we nu de sprong in het diepe en starten we VrijWijs, dé leercommunity van nu!